-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:41188 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

چگونگي اجراي حكم مرتد در صدر اسلام را بيان فرماييد.
{Tاجراي حكم مرتد در صدر اسلام:T} در زمان پيامبر اكرم(ص): از آنجا كه مرتد فطري منوط به تولد از پدر و مادر مسلمان است، تحقق مصداق مرتد فطري در دوران كوتاه رسالت بعيد به نظر مي رسد اما با اين وجود مصاديقي براي مرتد در تاريخ بيان شده است. مثلاً در شأن نزول آيه 86 سوره آل عمران - كه ذكر شد - آمده است كه «حارث بن سويد» دستش به خون بي گناهي آلوده شد و از ترس مجازات مرتد شده به مكه گريخت و سپس تقاضاي توبه كرد، آيات مذكور، نازل شد و او به مدينه بازگشت. در صحيح بخاري رواياتي درباره اجراي حد قتل مرتد در زمان رسول الله وارد شده است مانند دو نفر از اشعريون كه به حد مرتد كشته شده اند: ر.ك: فتح الباري بشرح صحيح البخاري، دار احياء التراث العربي، ج 12، صص 222 - 230، كتاب استتابة المرتدين و المعاندين و قتالهم... در زمان خلفاي ثلاثه: ابو بكر پس از خلافت با كساني كه كافر شدند به قتال برخاست و حتي كساني را كه مانع زكات شدند را كشت، {V(همان، ص 232)V}. البته ابوبكر اموال آنان را نيز به عنوان غنيمت مي گرفت ولي عمر در زمان خود اموال آنان را غنيمت نمي گرفت و پس از او همه علما در غنيمت نگرفتن اموال از عمر تبعيت كردند، {V(همان، ص 234 - 236)V}. {Tدر زمان خلافت امام علي(ع): T} در منابع سني به قتل برخي از زنادقه در زمان خلافت حضرت امير اشاره شده است، {V(همان، ص 227)V}. در اينجا به ذكر چند روايت از منابع شيعي اكتفا مي كنيم: امام صادق(ع) مي فرمايد: «مردي از مسلمين نصراني شد. او را نزد اميرالمؤمنين بردند. حضرت او را دعوت به توبه كرد اما او نپذيرفت آن حضرت او را كشت، {V(خلاصه: وسائل الشيعه، ج 18، ابواب حد المرتد، باب 1، حديث 4، ص 545)V}. امام صادق(ع) فرمود: مردي از بني ثعلبه را نزد اميرالمؤمنين(ع) بردند كه شاهداني بر عليه او شهادت به ارتداد او بعد از اسلام داده بودند. آن حضرت از او پرسيد آيا حرف شاهدان را مي پذيري؟ گفت آري اما اكنون به اسلام باز مي گردم حضرت فرمودند ديگر از دين اسلام باز نگرد كه دفعه ديگر بازگشت به اسلامت را نمي پذيرم، {V(همان، باب 3، حديث 4، ص 547 - 548)V}.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.